Na textilních štítcích je řada důležitých informací, které samotné spotřebitele velmi zajímají. Tím prvním, na co se dívají je velikost výrobku, pak je zajímá materiálové složení a na třetím místě je označení kvality nebo jiná certifikace. U řady produktů mohou spotřebitelé nalézt značku clevercare.info, která odkazuje na stejnojmennou webovou stránku. Tento portál je plný zajímavých tipů a triků na “chytrou” údržbu textilu.
Proč “chytrou”? Protože v souvislosti s environmentálními změnami je třeba postupně měnit návyky také u praní textilu. A právě tohoto environmentálního závazku jsou si vědomy také firmy v České republice, které tuto značku postupně začínají využívat. Historicky první českou firmou, která značku clevercare.info použila na svých výrobcích bylo Sportisimo s.r.o. a to již v roce 2023, od té doby se rodinka firem využívajících tuto značku pomalu rozrůstá.
V letošním roce podepsaly smlouvu na používání značky již čtyři společnosti a dalších několik projevilo zájem.
Pojďme si je nyní představit:

Yggne the label s.r.o.
firma vyrábí oděvy, spodní prádlo a ponožky

Stanislav Houdek – Písecké lůžkoviny
firma vyrábí skvělé ložní prádlo a lůžkoviny, pyšní se značkou kvality QZ – Zaručená kvalita. Více na https://www.piseckeluzkoviny.cz/

Klimatex a.s.
Klimatex je synonymem pro funkční sportovní výrobky již od 70. let minulého století. V současnosti vyrábí širokou škálu oděvů pro všechny sportovní nadšence. Více na https://www.klimatex.cz/

TOPGAL a.s.
a letošní zatím poslední je firma TOPGAL a.s., která vyrábí školní tašky, penály, etue a spoustu dalších potřeb pro školáky a studenty.
Více na https://www.topgal.cz/
„Správná péče je prvním krokem k udržitelnosti. I proto jsme spojili síly – aby značení na produktech mělo smysl a bylo maximálně užitečné.“ říká Monika Paprskářová, místopředsedkyně představenstva firmy.
Informační portál clevercare.info vznikl ve spolupráci s dalšími členskými firmami v rámci GINETEX. Obsahuje mnoho zajímavých a praktických informací o péči o textil, rady pro čištění skvrn, symboly ošetřování a tipy pro udržitelnou péči. Je k dispozici v 17 jazykových mutacích a je velmi oblíbený spotřebiteli na celém světě. Měsíční návštěvnost je cca 30 000.





