Hotelový trh je pro každého dodavatele lákavou výzvou. Nicméně v tomto oboru jsou úspěšné pouze ty společnosti, které nabízejí stálou kvalitu, mají spolehlivý zákaznický servis a jsou schopné ustát výkyvy na trhu. O tom, jaké požadavky mají hoteliéři na bytový textil jsme hovořili s Pavlem Polanským, jednatelem společnosti DADKA VRACOV, která zásobí déle jak dvacet let nejenom české hotely.
Déle jak 20 let se specializujete na výrobu a prodej bytového a hotelového textilu. Jaké materiály a gramáž preferují hoteliéři zejména pro ložní prádlo a ručníky?
Dodáváme hotelové ložní prádlo do hotelů v rámci celé ČR a sousedních zemích. Mohu tedy říci, že v drtivé většině je používáno bílé bavlněné povlečení (tzv. atlas grádl o gramáži okolo 140 g/m2), v různých variantách proužků 2-20 mm. V poslední době narůstá poptávka po směsi bavlna/polyester 80/20 %, s proužky i bez. Pokud jde o ručníky, jednoznačně jsou preferovány bílé
(100 % bavlna ), pokud možno bez pásků nebo bordur. To proto, aby si po seprání zachovaly pravidelný tvar obdélníku. Nejpoužívanější gramáž je mezi 500-550 g/m2. V nabídce máme i gramáž 600 g/m2, která je mezi zákazníky také oblíbená.

Vstupní materiály z 80 % nakupujete v zahraničí. Jak náročné je uhlídat jejich stálou kvalitu?
Vstupní materiály dovážíme buď z EU (ubrusoviny, dekorační tkaniny), Turecka (úplety jersey a froté) nebo z Asie (Pákistán, Indie a Čína). Komunikace s výrobci v těchto zemích není vždy úplně lehká, nezbytné jsou i občasné návštěvy u dodavatelů a trpělivý přístup. Je to běh na dlouhou trať a postupně je třeba vyselektovat odpovědné a seriózní dodavatele.
Jaké jsou nejnovější trendy u hotelových produktů?
Nějaké převratné novinky nepozoruji. Stále drtivě převládá 100% bavlna.
Kde čerpáte inspiraci pro nové kolekce?
V oblasti bytového textilu spolupracujeme s několika návrháři. Navíc naši pákistánští a indičtí dodavatelé tištěných tkanin na povlečení již sami průběžně zasílají spoustu vlastních návrhů. Inspiraci navíc každoročně čerpáme na veletrhu bytového textilu Heimtextil, který se koná ve Frankfurtu nad Mohanem.
Sídlo máte ve Vracově na Moravě. Je ve vašich kapacitách zásobit hotely i mimo region, řekněme například v Praze?
Jsme středně velká firma, máme 50 zaměstnanců. Máme velkou výrobní kapacitu s vlastní autodopravou, takže zásobování po celé ČR nám nečiní žádné problémy. Spolupracujeme i s velkými hotelovými řetězci v Praze. Dobře známe jejich potřeby a jsme schopni se na jejich požadavky předzásobit. Konkurence je logicky i v našem oboru a nesmí se nám stát, že bychom zákazníka zklamali.
Co je synonymem vaší chráněné značky DADKA VRACOV?
Naším cílem je, aby si zákazníci pod značkou DADKA VRACOV představili kvalitní ložní prádlo, profesionální dílenské zpracování, rychlé dodací lhůty a celkovou serióznost.
Jaké jsou vaše silné stránky oproti vaší konkurenci?
Nechceme jít cestou nákupu levných hotových výrobků z Asie. Snažíme se používat kvalitní materiály a hlídáme si špičkové dílenské zpracování. Nikdy nebudeme nejlevnější, ale naši zákazníci jsou připraveni tuto přidanou hodnotu zaplatit a vědí, že se jim spolupráce s námi nakonec vyplatí.
Daří se vám prodávat hotelový sortiment přes e-shop?
Větší hotely a obecně větší ubytovací zařízení e-shop využívají minimálně. Prodej přes e-shop je z 90% záležitost retailu. U hotelů je stále zapotřebí osobní přístup, pravidelná komunikace a znalost jejich potřeby a problémů.


Jste držiteli značky QZ – Zaručená kvalita. Jaké výhody vám z toho plynou?
Jsme přesvědčeni, že značka QZ zvyšuje, hlavně v již zmiňovaném retailu, důvěryhodnost našich výrobků a zároveň nás zavazuje, abychom neslevili z nastavené laťky kvality. Pokud jde o hotely a výběrová řízení, upřímně nepozoruji, že by v požadavcích zadavatele byla tato značka zmiňována. Nicméně toto označení umocňuje serióznost naší společnosti.
Děkujeme za rozhovor.
Na otázky odpovídal pan Pavel Polanský, jednatel Dadka Vracov s.r.o., otázky pokládala Jarka Chudá z vydavatelství 1PRG s.r.o.