Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

Víte, že?

GINETEX prezentuje výsledky evropského průzkumu, realizovaného ve spolupráci s IPSOS, s názvem: Evropané a značení textilu symboly údržby.

70 % Evropanů dodržuje instrukce pro údržbu textilu uvedené na etiketě a 80 % si odmítá koupit oděvy bez označení způsobem údržby, zatímco 84 % spotřebitelů je znepokojeno plýtváním při údržbě textilu, takže je zajímají úspory energie a vody.

 

GINETEX, mezinárodní asociace pro značení textilu symboly údržby, oslovila francouzskou společnost IPSOS, která se zabývá průzkumem trhu, se zpracováním průzkumu a následného vyhodnocení chování Evropských spotřebitelů ve vztahu k textilním produktům a symbolům údržby. Studie byla zpracována v prosinci 2016 za účasti šesti různých Evropských zemí, které byly reprezentovány populačním vzorkem o velikosti 6000 osob a to z Německa, Velké Británie, Francie, Itálie, České republiky a Švédska.

 

Studie ukazuje, že 70 % Evropanů dodržuje instrukce pro správnou údržbu textilu ve formě symbolů údržby. Na celoevropské úrovni pak 57 % respondentů přiznává, že se symboly řídí často a 13 % dokonce, že tak činí vždy. Tyto údaje ilustrují význam symbolů údržby pro spotřebitele.

- 38 % uvádí, že se těmito pokyny řídí na prvním místě zejména proto, aby předešli problémům při praní (například srážení)

- 31 % se jimi řídí z důvodů, aby své oděvy ošetřovali správně a zajistili si tak jejich dlouhodobou živostnost. Tento důvod uváděli na druhém místě.

 

Celkově považují Evropané etikety, na kterých jsou umístěny informace o vhodné údržbě, za příliš velké a 62 % je odstřihuje, protože jim etiketa dráždí pokožku. Dalších 55 % má pocit, že jsou etikety příliš dlouhé a nepohodlné. Tyto výsledky se samozřejmě v jednotlivých evropských zemích liší.

 

Nicméně i přes to je existence označení jedním z opravdových kritérií nákupu – 80 % Evropanů uvádí, že by si nikdy, anebo pouze ve výjimečných případech koupili kus oděvu bez označení.

 

Internet a chytré telefony: opravdoví virtuální partneři pro textilní etikety

Pozitivní perspektiva: pokud spotřebitelé řeší nějaký problém s praním, anebo se setkají se symbolem, kterému nerozumí, tak 53 % respondentů jsou zvědaví na jejich význam a hledají na internetu a to v 39 % za pomoci počítače a ve 21% s využitím chytrých telefonů.

 

Symboly pro žehlení a praní jsou mezi spotřebiteli
v Evropě nejvíce známé!

Studie ukazuje, že symboly pro žehlení a praní jsou mezi spotřebiteli nejvíce známé a skórují velmi těsně 97 % a 91 %. Tři zbývající symboly zůstávají spotřebitelům nejasné:

  • symbol pro profesionální péči dokáže správně interpretovat pouze 21 % Evropanů
  • 39 % neví, co znamená symbol pro bělení 45 % nezná význam symbolu pro sušení.
  • Totéž platí pro speciální značky (například podtržítka pod symboly), kterých si všiml pouze 1 respondent ze 4.

Naproti tomu jsou tečky označující teplotu žehlení/sušení lépe rozeznatelné, protože je zaznamenal každý druhý respondent
(54 %).

Ekologická údržba – důležité téma pro evropské spotřebitele!


IPSOS studie odhaluje, že 84 % Evropanů se cítí znepokojeno plýtváním energie a vody. A mezi Evropany, kteří se cítí znepokojeni, pak 90 % z nich se pak patřičně chovají při údržbě textilu a volí ekologičtější způsoby.

Za zmínku stojí, že se evropští spotřebitelé naučili ekologicky příznivým návykům, jako například:

  • 62 % využívá sušení na vzduchu, jak jen to je možné
  • 61 % snižuje teplotu prací lázně
  • 44 % využívá programů ECO

GINETEX přinesl již před lety postupy ekologicky příznivé péče o textil a šíří je prostřednictvím loga clevercare.info, které je využíváno řadou významných mezinárodních značek jako doplněk pěti základních symbolů. Vlastní stránkou pak GINETEX informuje spotřebitele o jednoduchých a efektivních opatřeních ekologické údržby textilu. 

 

Výsledky tohoto GINETEX-IPSOS průzkumu jsou pozitivní a povzbudivé. Reflektují významnou roli
GINETEXu, který usiluje o lepší pochopení symbolů údržby. Naše poslání je dlouhodobě pracovat i přesto, že jsme vystaveni řadě překážek, jako je nesprávná interpretace symbolů a odstraňování etiket. Společně s našimi dalšími značkami musíme pokračovat v posilování našich aktivit se širokou veřejností, abychom zajistili, že naše symboly (i speciální prvky) budou správně chápány na celém světě. Náš trvalý cíl harmonizace a standardizace našeho systému označování na celém světě k tomu přispívá každým dnem
“ řekl Adam Mansell, Prezident GINETEXu.

 

Metodologie průzkumu: studie se zúčastnilo celkem 6000 respondentů z IPSOSu přes Online Access Panel ve věku mezi 18 – 65 lety a to z Německa, Velké Británie, Francie, Itálie, České republiky a Švédska. Průzkum byl realizován online v prosinci 2016.

 

Vytvořila BusinessMC, Použit redakční systém PublicMC s podporou mediální skupiny MediaMC | Zpravodajství Online | Copyright: BusinessMC 2008-2017